پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

پرسشنامه ارزیابی فرایندهای مدیریت دانش,پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک,پرسشنامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش,پرسشنامه رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش,پرسشنامه سرمایه اجتماعی,پرسشنامه سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش,پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی,پرسشنامه مدیریت دانش
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک هستید.

دانلود فایل

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک چکیده       هدف این تحقیق سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش می باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق مورد مطالعه شامل شعب بانک های غرب استان گیلان می باشد. که در سطح واحد سازمانی مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است جامعه آماری تحقیق برابر182 شعبه بانک دولتی وخصوصی در سطح 6 شهرستان (آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، بندر انزلی و صومعه صرا) که مشغول به ارائه خدمات هستند می باشد.که حجم نمونه 96 می باشد. برای تجزیه و تحلیل توصیفی پژوهشی داده های از شاخص فراوانی، درصد فراوانی و از شاخص های مرکزی استفاده شده است. و برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شده و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون رگریسیون استفاده شده است. یافته ها تحقیق نشان از تأثیر مثبت و معنادار سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش دارد و همچنین تاثیر مثبت و معنادار متغیرهای سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش، سرمایه شناختی بر مدیریت دانش و سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش است. واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی سرمایه ساختاری سرمایه شناختی سرمایه ارتباطی مدیریت دانش 1-1  روش و ابزار جمع آوری داده­ها      در این تحقیق روش­های جمع­ آوری داده­ها واطلاعات به صورت میدانی وکتابخانه­ای انجام گرفت.در روش میدانی از پرسشنامه استفاده شده است که به این منظور برای سنجش سرمایه اجتماعی از پرسشنامه ناهاپیت و گوشال و برای سنجش مدیریت دانش از پرسشنامه پاتریك فونگ وهمكاران(2009) با انجام تعدیلاتی، استفاده شده است. وهمچنین درروش کتابخانه­ای ازکتاب­ها و منابع دانشگاهی رشته مدیریت برای تعاریف متغییرها و ادبیات نظری تحقیق استفاده به عمل آمده است.       پرسشنامه تحقیق حاضر شامل 66 گویه می­باشد. 28 گویه برای سنجش سرمایه اجتماعی و 38 گویه برای ارزیابی فرایندهای مدیریت دانش طراحی شده است. گویه تنظیم شده براساس مقیاس پنج گزینه­ای لیکرت (خیلی موافقم = 5، موافقم= 4، نظری ندارم = 3، مخالفم= 2 و خیلی مخالفم= 1)  ساخته شده است (سکاان، اوما، 1391: ص221). گویه­های مربوط به سرمایه اجتماعی بر اساس پرسشنامه طراحی شده توسط ناهاپیت و گوشال (1998) با تعدیلاتی برای سنجش سه بعد سرمایه اجتماعی شامل شناختی، ساختاری و ارتباطی طراحی شده­اند. که هفت خرده مقیاس شبکه ها، اعتماد، همکاری، فهم متقابل، روابط، ارزش ها، تعهد را مورد بررسی قرار می دهد که عبارتند از: –       بعدساختاری: موارد 1تا 8 که دارای خرده مقیاس شبکه­ها ( موارد 1، 2، 3، 4) و روابط (موارد 5، 6، 7، 8 ) می­باشد. –  بعد شناختی: موارد 9تا 15 که دارای خرده مقیاس همکاری (موارد9 ،10، 11 ، 12) و ارزش­ها (موارد 13، 14 ،15) می­باشد. –  بعد ارتباطی: موارد 16تا 28 که دارای خرده مقیاس اعتماد ( موارد 16، 17، 18،19، 20)، فهم متقابل (موارد 21، 22، 23 و 24) و تعهد (موارد 25، 26، 27 و 28) می­باشد. و گویه­های مربوط به فرایندهای مدیریت دانش بر اساس پرسشنامه طراحی شده توسط پاتریك فونگ و همكاران(2009) و با انجام تعدیلاتی طراحی شده­اند. این پرسشنامه بر اساس پنج بعد مدیریت دانش شامل: اکتساب دانش، ایجاد دانش، ذخیره دانش، توزیع کردن دانش و نگهداری از دانش طراحی شده است و مورد بررسی قرار می­دهد که عبارتند از: –       اکتساب دانش: موارد 29 تا 34 –       ایجاد دانش: موارد35 تا 40 –       ذخیره کردن دانش: موارد 41 تا 50 –       توزیع دانش: موارد 51 تا 61 –       نگهداری از دانش: موارد 62 تا 66 می­باشد. 1-2   روایی وپایایی از جمع­آوری داده­ها       هنگامی كه به امید مطالعه یك مفهوم مجموعه­ای از پرسش­ها ( یا یك ابزار اندازه گیری) را مطرح می­كنیم، چگونه می توانیم اطمینان یابیم كه واقعاً به اندازه گیری همان مفهوم مورد نظر پرداخته ایم یا چیز دیگری را سنجیده­ایم برای آزمودن برازش اندازه ها چند نوع آزمون روائی وجود دارد ( سكاران، اوما ـ1391: ص 223). روایی محتوا:       روائی محتوا اطمینان می­دهد كه ابزار مورد نظر به تعداد كافی پرسش­های مناسب برای اندازه­گیری مفهوم مورد سنجش دربردارد. هر قدر عناصر مقیاس گسترده­تر و قلمرو و مفهوم مورد سنجش را بیشتر در برگیرد روائی محتوا بیشتر خواهد بود. به بیان دیگر روائی محتوا نشان می­دهد كه ابعاد و عناصر یك مفهوم تا چه حد تحت پوشش دقیق قرار گرفته است ( سكاران، اوما ـ 1391: ص 223). در این تحقیق برای روایی ابزار از روایی محتوا بهره­گیری شده است. بدین منظور از ابتدا با دقت در مطالعات کتابخانه­ای و استفاده از الگوهای مرجع موجود در تحقیقات مشابه، سعی شده است از مولفه­ها و شاخص­های مورد قبول و مناسب استفاده شود. سپس پرسشنامه اولیه طراحی شده برای اساتید ارسال و پس از تایید نهایی استاد راهنما و کارشناسان و انجام اصلاحات مقتضی، نهایی گردید. اعتبار(پایایی)پرسشنامه:        پایایی ابزار كه از آن به اعتبار، دقت و اعتماد پذیری نیز تعبیر می­شود، عبارت است از اینكه اگر یك وسیله اندازه­گیری كه برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مكان دیگر مورد استفاده قرار گیرد، نتایج مشابهی از آن حاصل شود؛ به عبارت دیگر، ابزار پایا یا معتبر ابزاری است كه از خاصیت تكرار­پذیری و سنجش نتایج یكسان برخوردار باشد (حافظ نیا و همکاران، 1392: ص155). به منظور اندازگیری پایایی پرسشنامه، از روش آلفای كرونباخ با استفاده از نرم افزار SPSS18 استفاده شده است. آلفای کرونباخ همبستگی درونی را می­سنجد ضریب همبستگی آلفای کرونباخ، یک مقدار بین صفر و یک می­باشد. در صورتی یک پرسشنامه پایاست که مقدار آلفای کرونباخ بزرگتر از مقدار7/0 باشد و هر چه این مقدار به عدد 1 نزدیک­تر باشد پرسشنامه از پایایی بالاتر برخوردار می­باشد (مومنی، فعال قیومی،1391: ص 212). مقدار آلفای بدست آمده برای پرسشنامه­های سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش به ترتبب 86/0 و85/0 می­باشد. جدول ‏3‑2: ضریب آلفای کرونباخ متغیرها ضریب آلفای کرونباخ تعداد گویه­های متغیر سرمایه اجتماعی 86/0 28 گویه (28-1) بعد ساختاری 856/0 8 گویه (8-1) بعد شناختی 855/0 7 گویه (15-9) بعد ارتباطی 856/0 13گویه (28-16) مدیریت دانش 85/0 38 گویه (66-29)

  • تحلیل صور خیال در شاهنامه فردوسی و بررسی ترکیبها و تصاویر در آن

    استعاره در شاهنامه,بررسی صورخیال در شاهنامه فردوسی,تحلیل صور خیال در شاهنامه فردوسی و بررسی ترکیبها و تصاویر در آن,تشبیه در…

  • بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه سازی رفتارهای اخلاقی- فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

    fileina,آزمونهای قرآن و عترت,انجام پروژه و پایان نامه,بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه سازی رفتارهای اخلاقی- فرهنگی…

  • پرسشنامه ارتباط بین رفتار های غیر اخلاقی مصرف کننده و نگرش های اجتماعی

    پرسشنامه ارتباط بین رفتار های غیر اخلاقی مصرف کننده و نگرش های اجتماعی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

  • مرور زمان کیفری در فقه و حقوق افغانستان

    تعزیرات,حدود و قصاص,سقوط مجازات,مرور زمان در تعزیرات,مرور زمان در حدود و قصاص,مرور زمان کیفری,مرور زمان کیفری در فقه و حقوق…

  • بررسی موانع مبارزه با قاچاق کالا در مرز بازرگان

    اشتغال,اقتصاد شهری و مرزی,بررسی موانع مبارزه با قاچاق کالا در مرز بازرگان,دانلود مقالات حقوق,دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق,دانلود مقالات کارشناسی…

  • ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده

    ابزارهای زن در تحکیم شخصیت خانواده,ابزارهای زن در محبوبیت نظام خانواده,ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در…

  • پاورپوینت آشنایی با نورپردازی و آکوستیک در فضای موزه

    پاورپوینت آشنایی با نورپردازی و آکوستیک در فضای موزه رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل: عنوان: پاورپوینت آشنایی با نورپردازی…

  • نحوه شکل گيری RIPE و RIPE NCC

    نحوه شکل گيری RIPE و RIPE NCC رفتن به سایت اصلی فهرست مطالب lنحوه شکل گيری RIPE و RIPE NCC…

  • مبانی نظری تاثیر عوامل اقتصادی، فردی و سازمانی بر بروز فساد اداری

    مبانی نظری تاثیر عوامل اقتصادی، فردی و سازمانی بر بروز فساد اداری رفتن به سایت اصلی در این پژوهش تاثیر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی

    ادبیات نظری تنیدگی,ادبیات و مبانی نظری تنیدگی,پیشینه تحقیق تنیدگی,دانلود مبانی نظری تنیدگی,فصل دوم پایان نامه تنیدگی,مبانی نظری تنیدگی,مبانی نظری و…

  • پرسشنامه فرآیند بودجه ریزی در دانشگاه ها

    پرسشنامه فرآیند بودجه ریزی در دانشگاه ها رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه فرآیند بودجه ریزی در دانشگاه ها…

  • تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

    انواع تحلیل محتوای کتب درسی,اهمیت تحلیل محتوای کتب درسی,پایان نامه تحلیل محتوای کتاب درسی,پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و…

  • مبانی نظری ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار

    مبانی نظری ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار رفتن به سایت…

  • اکولوژی

    اكولوژی,اکولوژی,دانلود مقاله اكولوژی,دانلود مقاله رابطه موجودات زنده با محیط,دانلود مقاله کشاورزی با عنوان اکولوژی,رابطه موجودات زنده با محیط,كشت گیاهان به…

  • پاورپوینت 8 فصل کامل کتاب حسابداری مدیریت

    پاورپوینت 8 فصل کامل کتاب حسابداری مدیریت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت 8 فصل کامل کتاب حسابداری مدیریت در 73…