بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان

ادراک مشتریان,بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان,توهم پولی,دانلود مقالات ارشد مدیریت,دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت,دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت,دانلود مقالات مدیریتی,قیمت گذاری,واحد پولی
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان هستید.

دانلود فایل

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان چکیده در دهه های اخیر مشتریان بطور فزاینده ایی با بازارهای خارجی چه از طریق اینترنت و چه از طریق سفرهای خارجی روبرو شده اند. در این شرایط چالشی برای مشتریان پیش خواهد آمد که شامل ارزیابی قیمت هایی است، که مبتنی بر واحدهای مختلف پولی هستند. مشتریان معمولا با قیمت های محصولات آشنا هستند اما با این حال، یک فرایند ادراکی برای آن ها در هنگام ارزیابی محصولاتی که با واحدهای پولی متفاوت با پول ملی آن ها قیمت گذاری شده اند، شکل می گیرد.  در این پژوهش ادراک مشتریان از واحدهای پولی متفاوت و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی آن ها مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از یک مدل قیمت گذاری، میزان حساسیت قیمتی مشتریان در قیمت های مبتنی بر ارزهای مختلف سنجیده شد. از پرسش نامه به عنوان ابزار گردآوری داده های پژوهش بهره گرفته شده است. نتایج نشان داد که مشتریان در زمان ارزیابی قیمت هایی که از نظر ارزش واقعی یکسان و از نظر ارزش عددی متفاوت هستند، دچار انحراف ادراکی می شوند و ارزش ظاهری قیمت ها بر رفتار خرید مشتریان تاثیر می گذارد . این انحراف به گونه ایی نمایان می شود که مشتریان برای قیمت های مبتنی بر واحد های پولی با ارزش بیشتر، از حساسیت قیمتی کمتری برخوردار می باشند. نتایج و یافته های پژوهش نکات کاربردی مهم و قابل توجهی برای قیمت گذاری در بازارهای منطقه ایی، بازاریابی بین الملل، بازارهای اینترنتی و هم چنین در صنعت گردشگری برای مشتریان و شرکت های بین المللی ارائه می دهد. کلمات کلیدی: واحد پولی قیمت گذاری توهم پولی ادراک مشتریان مقدمه قیمت به عنوان یکی از چهار آمیخته اصلی بازاریابی برای مشتریان و تامین کنندگان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. سیاست های مناسب قیمت گذاری منجر به رضایت مشتریان و تامین کنندگان می شود، سیاست هایی که باید منافع هر دو طرف مبادله را در نظر گیرد. برخلاف مباحث مربوط به سیاست های قیمت گذاری در بازاریابی، نقش ابزار قیمت گذاری در بازاریابی بین الملل کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که در مباحث نظری بازاریابی بین الملل، نقش ابزارهای موثر به صورت نظری مد نظر قرار گرفته، اما کاربرد عملی این ابزارها بصورت تجربی کمتر به چشم می خورد.  در سال های اخیر دسترسی افراد به بازارهای خارجی از طریق سفر و یا از طریق اینترنت و فناوری های اطلاعات رواج بیشتری یافته است. گردشگران خارجی با سفر به کشورهای دیگر، با چالش جدیدی برای خرید روبرو می شوند که این چالش برگرفته از ارزیابی قیمت های محصولات و خدمات مختلف براساس واحد پول کشور خارجی می باشد. بعبارت دیگر گردشگران ممکن است در تبادلات مالی روزانه خود با واحدهای پولی متفاوت با واحد پولی کشور خود روبرو شوند. در حالیکه مشتریان معمولا با واحد پولی کشور خود آشنایی دارند و خرید روزمره خود را به راحتی با پول ملی خود انجام می دهند، خرید در یک کشور خارجی مشتریان را مجاب می کند تا درکی از هزینه نسبی محصول بر مبنای پول ملی خود به دست آورند که به هر حال این فرایند ادراکی، فرایندی آنی نمی باشد و دلیل عمده آن این است که یک واحد ارز می تواند چندین برابر یک واحد پول داخلی افراد یا جزئی از آن باشد که فرد را نیازمند انجام محاسبات می نماید.  زمانیکه مشتری از یک واحد پول خارجی برای خرید محصول استفاده می کند، ارزش عددی محصول ممکن است باعث ایجاد انحراف در ادراک فرد شود که این انحراف شامل محاسبات مشتری در بکارگیری نرخ تبدیل برای انجام تبدیل واحد پول خارجی به واحد پول آشنای مشتری می شود. رویارویی مشتریان با قیمت هایی مبتنی بر واحدهای پولی مختلف ایجاد یک پدیده ادراکی می کند که این پدیده به عنوان توهم پولی (فیشر، 1928)، اثر ارزش ظاهری یا اثر واحد پول (سیرواستاوا و رقوبیر، 2009) در نظر گرفته می شود. این اثر موضوعی را تشریح می کند که مشتریان تمایل دارند از ارزش عددی به عنوان یک مقیاس در زمان ارزیابی ارزش اجناس استفاده کنند و از ارزش واقعی پول غافل می شوند. آنچه که در مورد توهم پولی و یا اثر ارزش ظاهری بروی مشتریان و افراد مورد توجه است، ادراک آن ها از نحوه ارائه قیمت هاست که می تواند در رفتار خرید و تمایل خرید آن ها تاثیر گذار باشد. رفتار انسان به نوع ادراک، پنداشت یا برداشت او بستگی دارد. رفتار مشتری نیز همواره از ادراک او منتج می شود. شناخت صحیح ادراک مشتریان در پیش بینی رفتار آن ها و در نتیجه تدوین برنامه ایی مناسب برای رسیدن به اهداف، امری مهم و ضروری است. فهرست مطالب بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان 1 چکیده 2 1. مقدمه 4 2. ادبیات تحقیق 6 2.1. توهم پولی و ادراك مشتری 6 2.2. مروری بر ادبیات گذشته 10 2.3 . سنجش حساسیت قیمتی مشتری 12 3. روش شناسی پژوهش 14 4 . تجزیه و تحلیل نتایج و داده ها 16 4 . 1 .  نتایج مرحله اول قیمت گذاری بر اساس واحد پولی تومان 18 نمودار یک – محدوده بهینه قیمتی لپ تاپ بر اساس تومان 19 نمودار دو – محدوده بهینه قیمتی لپ تاپ بر اساس دلار 21 جدول چهار- مختصات نقاط مدل قیمت گذاری بر اساس دلار 21 4 . 3 .  نتایج مرحله سوم قیمت گذاری بر اساس واحد پولی درهم 22 نمودار سه – محدوده بهینه قیمتی لپ تاپ بر اساس درهم 22 جدول پنج- مختصات نقاط مدل قیمت گذاری بر اساس درهم 23 5 . بحث و نتیجه گیری 23 جدول شش- مشخصات قیمت های اعلام شده بر اساس ارزهای مختلف 24 6 . منابع 31

  • پاورپوینت دستور زبان فارسی

    پاورپوینت دستور زبان فارسی رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل: عنوان: پاورپوینت دستور زبان فارسی تعداد اسلاید: 105 اسلاید فرمت:…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت فراگیر

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت فراگیر رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت چارچوب نظری…

  • پاورپوینت ارزیابی سهام

    اجزای نرخ بازده مورد انتظار,ارزیابی سهام عادی,برترین فایل ارزیابی سهام,پاورپوینت آماده درس تصمیم گیری در مسائل مالی,پاورپوینت ارزیابی سهام,تحقیق ارزیابی…

  • پاورپوینت ازدیاد برداشت از مخازن نفت سنگین

    ازدیاد برداشت از مخازن نفت سنگین,ازدیاد برداشت به روش روش احتراق,ازدیاد برداشت به روش روش تزریق سیال,پاورپوینت ازدیاد برداشت از…

  • اتصالات در سازه های فولادی

    اتصالات,اتصالات در سازه های فولادی,دانلود مقاله اتصالات در سازه های فولادی,سازه های فولادی,عملکرد لرزه ای سازه های فولادی بازدید کننده…

  • مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات

    fileina,انجام پروژه و پایان نامه رشته حسابداری,برنامه اقتصادی,حسابداری صنعتی,حسابداری ضایعات,خرید مقالات حسابداری,دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات,سیستم همکاری در…

  • ابلاغ رای داور

    ابلاغ اوراق قضائی,ابلاغ رای داور,تسایس داوری,خرید مقالات حقوقی,دانلود مقالات حقوقی,دانلود مقالات رشته حقوق,دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق,رای داور,سیستم همکاری در…

  • پاورپوینت ارزیابی ریسک ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده

    ارزیابی ریسک,ارزیابی ریسک ایستگاه CNG,ارزیابی ریسک ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده,ایستگاه سوخت رسانی,پاورپوینت ارزیابی ریسک ایستگاه سوخت رسانی گاز…

  • دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان بهره وری

    بهره وری,دانلود پایان نامه,دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان بهره وری,دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت,دستمزد,رابطه…

  • پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع با عنوان کفپوش پی وی سی

    fileina,pvc,پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع با عنوان کفپوش پی وی سی,خرید پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع,دانلود پروژه رشته…

  • مبانی نظری ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

    ارزیابی پیاده سازی erp در سازمان های دولتی,پیاده سازی موفق erp در سازمان,پیاده سازی موفق سیستم برنامه ریزی منابع سازمان,عوامل…

  • جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان

    fileina,انجام پروژه و پایان نامه مدیریت,تعالی سازمان,توسعه مدیریت,جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان,دانلود مقاله جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان,سیستم…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته روانشناسی…

  • مقاله کامل و جامع مدارات رادیویی

    پلاریزاسیون آنتن,دانلود مقالات رشته برق,دانلود مقاله مدارات رادیویی,مدارات رادیویی,مدولاسیون فرکانس,مقاله کامل و جامع مدارات رادیویی,نوسانات الکترومغناطیسی بازدید کننده عزیز در…

  • تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

    انواع تحلیل محتوای کتب درسی,اهمیت تحلیل محتوای کتب درسی,پایان نامه تحلیل محتوای کتاب درسی,پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و…