بازارهای مالی در ایران

آزادسازی بازار مالی,بازارهای مالی,بازارهای مالی در ایران,بحران بر بازارهای مالی ایران,دانلود مقالات رشته مدیریت مالی,دانلود مقالات مدیریت مالی
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام بازارهای مالی در ایران هستید.

دانلود فایل

دانلود مقاله رشته مدیریت مالی بازارهای مالی در ایران چكیده انجام مطالعات امكان‌سنجی كاربردی در بخش بازار همواره با تنگناها، موانع و محدودیتهای بسیار همراه است كه توجه نكردن به این موارد، در بسیاری از موارد نتایج كاربردی مطالعات بازار را به شدت منحرف خواهد كرد. در این پژوهش تلاش شد تا براساس تجارب گذشته و با اتخاذ نگرشی متفاوت، برخی از تنگناها، موانع و محدودیت‌های فراوری محقق و كارشناس تحلیل‌گر بازار، با تفكیك آن تحت دو سرفصل تنگناها و موانع ساختاری و سپس تنگناها و موانع اجرایی، مورد بازنگری و تأمل دوباره قرار گیرد. فقدان درك و نگرش تخصصی مناسب در انجام مطالعات بازار، فقدان شفافیت مناسب در بخش تدوین استراتژی توسعة اقتصادی، نبود فهرست مقدماتی اولویتهای سرمایه‌گذاری، همسو نبودن مطالعات بازار با تحولات جهانی، نبود تفكیك‌پذیری مناسب تحلیلهای مالی و اقتصادی و اعمال نگرشی یكسان در انجام مطالعات طرحهای صنعتی، از مهمترین تنگناها و محدودیتهای ساختاری مطالعات بازار است و در مقابل مواردی چون ضعف دسترسی به اطلاعات و آمار فعالیتهای صنعتی و اقتصادی، تناقص و بروز اختلافات شدید در آمارهای موجود و دست‌اندازی به روش و ابزارهای نه چندان مناسب پردازش اطلاعات در امر خطیر پیش‌بینی روندهای آتی، از مهمترین تنگناها و موانع اجرایی انجام مطالعات كاربردی بازار طرحهای صنعتی اقتصادی شمرده می‌شوند. کلمات کلیدی: بازارهای مالی آزادسازی بازار مالی بحران بر بازارهای مالی ایران مقدمه مفهوم بازار و بازاریابی یكی از مقولات مهم و ارزشمندی است كه در حیطه مباحث اقتصاد خرید مطرح می شود و اگر بدرستی به آن بنگریم، بیشترین مشكلات و ناكامیهای اقتصادی صنعت كشور ریشه در سطحی نگری در این بخش دارد. تلقی سطحی و توجه نكردن به مقوله بازار و مفاهیم مرتبط با آن، نداشتن درك ساختار بازاری و ضعف در شناسایی تعاملات رفتاری كنش گران و كنش پذیران بازار، موجب شده است تا همچنان تراژدی تلخ موفقیت نبودن صنایع داخلی در بازار فروش تداوم یابد. اندكی ملاحظه و مقایسه تجارب كشورهای اطراف نشان از آن دارد كه این كشورها كه زمانی نه چندان دور، رقیب به شمار نمی آمدند، با پیگیری و تلاش بسیار، اكنون گوی سبقت را از ما ربوده اند، بطوری كه در چنین شرایطی حتی نیل به وضعیت كنونی آنها نیز مستلزم صرف زمانی بسیار و تلاشی مضاعف است و بدرستی چگونه است كه این كشورها كه برخی از آنها از نعمت لایزال برخورداری از انرژی ارزان نیز برخوردار نیستند، هرساله بر حجم و سهم صادرات خود كه دهها برابر صادرات غیرنفتی ماست می افزایند و متناسب با آن بر سایر مشكلات اقتصادی خود نیز یك به یك فائق می آیند. به نظر می رسد اكنون باید از منظری دیگر یا همان زاویه اقتصاد خرد به این مقوله نگریست، چرا كه رفتار و تعاملات كنش گران بازار می تواند نقش بسیار تعیین كننده ای در شكل گیری زیربناهای كلان اقتصادی جامعه ایفا كند. بطور كلی مفاهیم مرتبط با بازار در سطح ساده و ابتدایی آن هم در تمام امور زندگی از جانب افراد مختلف با دقت و وسواس بسیار دنبال می شود. در طی این سالها كمتر شاهد آن بودیم كه تولیدكننده ای بطور مستمر بازار محصولات خود را در یك منطقه و یا یك كشور هدف گسترش دهد و بیشتر شاهد آن هستیم كه تعویض مشتریان خارجی و بازارهای هدف صادراتی و تداوم پراكنده كاریها در این بخش بیشتر به صورت یك عرف تجاری درآمده است. این در شرایطی است كه براساس آخرین نتایج مطالعات بازاریابی درجهان، هزینه بازاریابی درجهت حفظ مشتریان قدیم حداكثر در حدود یك سوم هزینه بازاریابی برای یافتن مشتریان جدید است.انجام یك مطالعه امكان‌سنجی كاربردی در بخش بازار، همواره با تنگناها، موانع و محدودیتهای بسیاری همراه است كه نشناختن آنها، در بسیاری از موارد، نتایج كاربردی مطالعه را به شدت متاثر خواهد كرد.  فهرست مطالب  چکیده ………………………………………………………………………………………………..3 مقدمه …………………………………………………………………………………………………4 فصل اول – بازارهای مالی ………………………………………………………………………..5 ت.ربه تایلند و مالزی درآزادسازی بازار مالی ……………………………………………………..7 تاثیر بحران بر بازارهای مالی ایران………………………………………………………………….9 فصل دوم – تنگنا و موانع ساختاری ……………………………………………………………..10 تنگناها و موانع اجرایی……………………………………………………………………………….14 راهکارهای آزادسازی بازارهای مالی در ایران……………………………………………………..18 نتیچه گیری……………………………………………………………………………………………19 منابع ………………………………………………………………………………………………….20

  • بررسی فرشهای کتیبه دار با تحلیل دوره صفویه و تاکید بر نماد و نشانه ای آنها در موزه فرش ایران

    بررسی فرشهای کتیبه دار با تحلیل دوره صفویه و تاکید بر نماد و نشانه ای آنها در موزه فرش ایران,تاریخچه…

  • ارزیابی معیارهای گزینش دوست در دانش آموزان اول دبیرستان

    ارزیابی معیارهای گزینش دوست در دانش آموزان اول دبیرستان,بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی

    ادبیات نظری مدیریت دانش در آموزش عالی,ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش عالی,پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش…

  • بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، رسم ستون رخساره ای و بحث پیرامون مدل رسوبی آن

    انجام پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا,بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی،…

  • ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران در نیمه اول برنامه پنجم توسعه

    ارزیابی عملکرد,ارزیابی عملکرد شرکت گاز در برنامه پنجم توسعه,ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران,ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران در…

  • پرسشنامه شناسایی رابطه میان کیفیت کلی خدمات بانکداری الکترونیکی و رضایتمندی مشتریان

    پرسشنامه شناسایی رابطه میان کیفیت کلی خدمات بانکداری الکترونیکی و رضایتمندی مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه شناسایی…

  • گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان سخت افزار و شبکه های کامپیوتری

    fileina,اسمبل کامپیوتر,انجام گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر,دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی در واحد انفورماتیك معاونت نیرو محركه شركت…

  • رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی _ یک رهیافت فازی

    دانلود مقالات ارشد هوش مصنوعی,دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی,دانلود مقالات کارشناسی ارشد هوش مصنوعی,رده بندی کالاها در فروشگاه…

  • روشی یکسان برای تجزیه و تحلیل هزینه ماشینهای کشاورزی

    تعمیر ماشینهای کشاورزی,دانلود پایان نامه رشته کشاورزی,روشی یکسان برای تجزیه و تحلیل هزینه ماشینهای کشاورزی,ماشینهای کشاورزی,نگهداری ماشینهای کشاورزی,هزینه های تعمیر…

  • پروپوزال بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

    استقرار مدیریت دانش در بانک صادرات,پروپوزال بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری,پروپوزال تاثیر مدیریت دانش…

  • پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان

    پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در سازمان های تحقیقاتی,پرسشنامه استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش,پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی,پرسشنامه…

  • DSS و CDSS

    DSS و CDSS,fileina,اجزای سیستم پشتیبان تصمیم گیری,انواع تصمیم و مراحل تصمیم گیری,تصمیم گیری چیست؟,سیستم پشتیبان تصمیم گیری چیست؟,سیستم های پشتیبان…

  • پایان نامه کارشناسی حسابداری با عنوان تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی شرکت زربال ‏

    پایان نامه رشته حسابداری,پایان نامه کارشناسی حسابداری با عنوان تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی شرکت زربال ‏,تجزیه و تحلیل نسبتهای…

  • مبانی نظری عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه

    عوامل انگیزشی کارکنان,عوامل فرایندی موثر بر انگیزش کارکنان,عوامل محتوایی موثر بر انگیزش کارکنان,عوامل موثر در انگیزش کارکنان,مبانی نظری انگیزش,مبانی نظری…

  • مینیمم کردن تداخل در تخصیص کانال در شبکه های مش بیسیم چند رادیویی

    الگوریتم Tabu,الگوریتم رنگی,تخصیص کانال,شبکه های مش بیسیم چند رادیویی,مینیمم کردن تداخل,مینیمم کردن تداخل در تخصیص کانال در شبکه های مش…