نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

مراحل پیاده سازی erp,نتایج نظرسنجی برنامه ریزی منابع سازمان,نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp,نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp در سازمان,نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش,نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفقیت آمیز ERP با مدیریت دانش,نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت erp,نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی erp,نتایج نظرسنجی عوامل موفقیت پیاده سازی ERP
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش هستید.

دانلود فایل

دانلود نتایج نظرسنجی پایان نامه كارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش چکیده سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان بسته های نرم افزاری جامعی هستند که به صورت راه حل های ارائه شده ای به یکپارچگی همه فرآیندها و حوزه های وظیفه ای موجود در کسب و کار کمک می کنند. مزیت اصلی و اولیه این سیستم ها ایجاد یک بستر نرم افزاری یکپارچه مشترک برای فرآیندهای یکپارچه موجود در کسب و کار مربوطه می باشد. پیاده سازی بهینه و موفقیت آمیز سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی نیازمند توجه ویژه به تکنولوژی و همچنین عوامل انسانی می باشد و این فرآیند به حدی با مسئله مدیریت دانش گره خورده که موفقیت کلی این نوع از پروژه ها به فعالیت گروهی از کارکنان متبحر و دانش محور وابستگی شدیدی خواهد داشت. مدیریت دانش فرآیند سیستماتیک جستجو، انتخاب، سازماندهی، پالایش و نمایش اطلاعات است، به طریقی که درک کارکنان در زمینه خاصی بهبود و اصلاح شود و سازمان بصیرت و درک بهتری از تجربیات خود کسب کند. پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان فرآیند دشوار و پیچیده ای است که در آن مدیریت تغییرات، ارتباطات و درگیری ذینفعان به اندازه مسائل فنی مهم به شمار می آید. با توجه به این موضوع می توان مدیریت دانش را به عنوان پیش شرط اصلی پیاده سازی موفق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان در نظر گرفت. انواع مختلفی از دانش و مهارت ها در هر نقطه از چرخه حیات سیستم های سازمانی مورد نیاز بوده و این دانش در اختیار افراد مختلفی از سازمان قرار گرفته است.  مدیران و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات در یافته اند که با استفاده از علم مدیریت دانش می توانند به پیاده سازی های موفق تری از سیستم های سازمانی دست یابند. باید توجه داشت که در هر مرحله از چرخه حیات سیستم های سازمانی می توان با اتکاء بر عناصر چرخه مدیریت دانش و شناسایی و از میان برداشتن موانع مدیریت مؤثر دانش شانس دستیابی به موفقیت را افزایش داد.  در این تحقیق به ارائه یک چارچوب مدیریت دانش در جهت دستیابی به پیاده سازی موفقیت آمیز سیستم های سازمانی می پردازیم. کلمات کلیدی: مدیریت دانش پیاده سازی موفق erp برنامه ریزی منابع سازمانی نقطه شروع تحلیل مجموعه ای از اطلاعات و یافته ها برای اهداف تحقیقاتی، استفاده از 2 رویکرد کلی کمی[1]و کیفی[2] می باشد. رویکرد کمی، از علوم طبیعی مثل زیست شناسی، شیمی، فیزیک و… ناشی می شود و مربوط به تحقیق درباره پدیده هایی است که قابل مشاهده بوده و به طریقی قابل اندازه گیری هستند. چنین مشاهدات و اندازه گیری هایی می توانند عینی شده و توسط سایر محققین تکرار و استفاده شوند. روش معمول در رویکرد کمی، مطالعه و بررسی منابع موجود برای تدوین نظریه های مناسب، ایجاد تئوری ها و فرضیه های ممکن و سپس تست و تجزیه و تحلیل آماری این تئوری ها و فرضیه ها می باشد. روش های کمی معمولا با جمع آوری و پردازش داده های عددی سروکار دارند و ابزاری برای آزمایش تئوری های عینی از طریق بررسی ارتباط بین متغیرها با استفاده از رویه های آماری هستند. به چنین فرآیندی رویکرد کمی تحقیق گفته می شود. در مقابل، رویکرد کیفی، بینش هایی را فراهم می کند که با رویکردهای صرفا کمی نمی توان آنها را تشریح نمود. رویکرد کیفی ابزاری برای کاوش و درک مفاهیمی است که افراد یا گروه هایی آنها را به مسائل اجتماعی و انسانی نسبت می دهند. به عبارتی می توان چنین بیان کرد که روش تحقیق کیفی با مجموعه ای از داده های غیر عددی سروکار دارد. البته این الزاما بدین معنی نیست که داده های کیفی به هیچ عنوان کمیت پذیر نیستند بلکه مثلا خروجی مصاحبه ها و پرسشنامه ها می تواند داده های کمی باشد. قابلیت تفسیر[3]یکی از ویژگی های مهم داده های کیفی محسوب می شود و اگرچه قسمتی از داده های تولید شده کمیت پذیر هستند، اما حجم وسیعی از تحلیل انجام گرفته، معمولا تفسیری می باشد. در ذیل به تشریح بیشتر ویژگی های رویکرد کیفی پرداخته و تفاوت های آن را با رویکرد کمی بیان می کنیم: رویکرد کیفی مرتبط با نظرات، تجربیات و احساسات افراد تولید کننده داده های ذهنی است. درک یک موقعیت از طریق یک چشم انداز کلی حاصل می شود. رویکرد کمی به توانایی شناسایی مجموعه ای از متغیرها بستگی دارد. داده های کیفی از طریق مواجهه مستقیم با افراد، مصاحبه نفر به نفر، مصاحبه های گروهی یا مشاهده جمع آوری می شوند. از داده ها برای خلق مفاهیم و تئوری هایی که به ما در جهت درک پدیده های اجتماعی کمک می کنند، استفاده می شود که این رویکرد یک روش استنتاجی برای توسعه تئوری محسوب می شود. [1] Qualitative [2] Quantitative [3] Interpretability         جدول 4-5 میانگین و واریانس اظهار نظر خبرگان در دور دوم از فاز 2 ارزیابی صحت دقت جامعیت قابلیت فهم قابلیت استفاده انسجام قابلیت بسط میانگین 53/4 42/4 79/4 74/4 63/4 53/4 68/4 واریانس 78/0 66/0 80/0 30/0 18/1 57/0 06/1 انحراف از معیار 88/0 82/0 89/0 55/0 09/1 75/0 03/1 1-1-1-2نتایج آماری دور سوم از فاز 2 ارزیابی             شکل 4-8 نتایج اظهار نظر خبرگان در دور سوم ارزیابی فاز 2            شکل 4-9 امتیازات کلی به دست آمده در دور سوم ارزیابی فاز 2         جدول 4-6 میانگین و واریانس اظهار نظر خبرگان در دور سوم از فاز 2 ارزیابی صحت دقت جامعیت قابلیت فهم قابلیت استفاده انسجام قابلیت بسط میانگین 26/5 21/5 21/5 11/5 16/5 21/5 16/5 واریانس 30/0 38/0 48/0 30/0 76/0 27/0 87/0 انحراف از معیار 55/0 61/0 69/0 55/0 87/0 52/0 93/0 1-1-2- مقایسه نتایج آماری دور دوم و دور سوم از فاز 2 ارزیابی همانطور که در جداول 4-5 و 4-6 نشان داده شده است، واریانس و انحراف معیار امتیازهای داده شده محدود بوده که این موضوع نشان دهنده اجماع نظر خبرگان در امتیازدهی به فاکتورهای ارزیابی چارچوب پیشنهادی می باشد. با توجه به جدول 4-7 می توان دریافت که واریانس نتایج دور سوم نسبت به دور دوم کاهش یافته است که این موضوع نیز نشان دهنده نزدیکتر شدن نظرات خبرگان در دور سوم نسبت به دور دوم است و این حالت همان هدف روش دلفی یعنی رسیدن به اجماع نظر می باشد.          جدول 4-7 مقایسه نتایج آماری دور دوم و دور سوم از فاز 2 ارزیابی نتایج دور دوم از فاز 2 ارزیابی صحت دقت جامعیت قابلیت فهم قابلیت استفاده انسجام قابلیت بسط میانگین 53/4 42/4 79/4 74/4 63/4 53/4 68/4 واریانس 78/0 66/0 80/0 30/0 18/1 57/0 06/1 انحراف از معیار 88/0 82/0 89/0 55/0 09/1 75/0 03/1 نتایج دور سوم از فاز 2 ارزیابی صحت دقت جامعیت قابلیت فهم قابلیت استفاده انسجام قابلیت بسط میانگین 26/5 21/5 21/5 11/5 16/5 21/5 16/5 واریانس 30/0 38/0 48/0 30/0 76/0 27/0 87/0 انحراف از معیار 55/0 61/0 69/0 55/0 87/0 52/0 93/0 تفاضل نتایج دور سوم و دور دوم از فاز 2 ارزیابی صحت دقت جامعیت قابلیت فهم قابلیت استفاده انسجام قابلیت بسط واریانس 48/0 28/0 32/0 00/0 42/0 30/0 19/0 انحراف از معیار 33/0 21/0 20/0 00/0 22/0 23/0 10/0 1-2- نتیجه گیری کلی ارزیابی چارچوب پیشنهادی خوشبختانه در فاز اول ارزیابی یعنی زمانی که چارچوب به شرکت ها و سازمان هایی ارائه شد که اقدام به پیاده سازی سیستم های سازمانی کرده بودند، به ازای هر سلول بیش از 50 درصد شرکت کنندگان با مورد بیان شده در چارچوب موافق بودند که این موضوع می تواند نشان دهنده مطلوب بودن چارچوب پیشنهادی تلقی شود. همچنین در فاز دوم ارزیابی یعنی زمانی که چارچوب به اساتید دانشگاه و متخصصین شرکت های دولتی و خصوصی ارائه شد چارچوب پیشنهادی از لحاظ فاکتورهای صحت، دقت، جامعیت، قابلیت فهم، قابلیت استفاده، انسجام و قابلیت بسط تقریبا امتیاز 5 از 7 را به دست آورد و اکثر خبرگان شرکت کننده به اتفاق آرا چارچوب پیشنهادی را در دستیابی به اهداف تعریف شده این کار تحقیقی موفق دانستند. فهرست مطالب کلیات تحقیق 1-1- تعریف مسئله 2 1-2- اهداف تحقیق 3 1-3- حوزه تحقیق 5 1-4- ساختار تحقیق 5 ارزیابی چارچوب پیشنهادی 4-1- مقدمه 108 4-2- معرفی روش دلفی 110 4-3- کاربرد روش دلفی در تحقیقات سیستم های فناوری اطلاعات 111 4-4- روش اجرای همه پرسی دلفی 113 4-4-1- دور اول 113 4-4-2- دورهای بعدی 114 4-4-3- تعداد شرکت کننده ها 114 4-4-4- صلاحیت خبرگان 114 4-4-5- تحلیل یافته ها 115 4-5- ارزیابی چارچوب پیشنهادی با استفاده از روش دلفی 116 4-5-1- فاز اول ارزیابی چارچوب پیشنهادی با استفاده از روش دلفی 116 4-5-2- نتایج کمی به دست آمده در دور دوم فاز 1 ارزیابی 119 4-5-3- نتایج کمی به دست آمده در دور سوم فاز 1 ارزیابی 121 4-5-4- جمع بندی ارزیابی با استفاده از روش دلفی در فاز 1 ارزیابی 123 4-5-5- فاز دوم ارزیابی چارچوب پیشنهادی با استفاده از روش دلفی 125 4-5-6- نتایج ارزیابی چارچوب پیشنهادی با استفاده از روش دلفی در فاز 2 132 4-5-7 مقایسه نتایج آماری دور دوم و دور سوم از فاز 2 ارزیابی 134 4-6- نتیجه گیری کلی ارزیابی چارچوب پیشنهادی 135 5- نتیجه گیری و کارهای آتی 136 5-1- نتیجه گیری 137 5-2- کارهای آتی 138 6- پیوست 1 140 7- منابع 148 فهرست جداول جدول 4-1 تفاوت بین دو رویکرد کمی و کیفی———————————————–109 جدول 4-2 تاریخ توزیع پرسشنامه ها در بین شرکت ها در فاز 1 ارزیابی——————————117 جدول 4-3 سابقه کار خبرگان منتخب در فاز دوم ارزیابی چارچوب———————————126 جدول 4-4 تاریخ توزیع پرسشنامه ها در بین خبرگان در فاز 2 ارزیابی——————————-126 جدول 4-5 میانگین و واریانس اظهار نظر خبرگان در دور دوم از فاز 2 ارزیابی————————–131 جدول 4-6 میانگین و واریانس اظهار نظر خبرگان در دور سوم از فاز 2 ارزیابی————————134 جدول 4-7 مقایسه نتایج آماری دور دوم و دور سوم از فاز 2 ارزیابی——————————–135 فهرست تصاویر شکل 4-1 نتیجه اظهارنظر خبرگان در دور دوم اجرای روش دلفی در فاز 1 ارزیابی———————–120 شکل 4-2 نتیجه اظهارنظر خبرگان در دور سوم اجرای روش دلفی در فاز 1 ارزیابی———————-122 شکل4-3 جمع بندی ارزیابی با استفاده از روش دلفی در فاز 1 ارزیابی——————————-124 شکل 4-4 بررسی پایایی پرسشنامه شماره 4 در مرحله دوم از ارزیابی فاز 2—————————-130 شکل 4-5 بررسی پایایی پرسشنامه شماره 4 در مرحله سوم از ارزیابی فاز 2—————————-131 شکل 4-6 نتایج اظهار نظر خبرگان در دور دوم ارزیابی فاز 2————————————–132 شکل 4-7 امتیازات کلی به دست آمده در دور دوم ارزیابی فاز 2———————————–132 شکل 4-8 نتایج اظهار نظر خبرگان در دور سوم ارزیابی فاز 2————————————-133 شکل 4-9 امتیازات کلی به دست آمده در دور سوم ارزیابی فاز 2 ———————————-134

  • بررسی مدل ها و انواع تاب آوری با تشریح ویژگی ها و عوامل موثر بر آن

    انواع تاب آوری,اهمیت تاب آوری در دوره نوجوانی,بررسی مدل ها و انواع تاب آوری با تشریح ویژگی ها و عوامل…

  • emg

    emg,آشنایی با اجزاء تشکیل دهنده دستگاه emg,انواع الکترودها,انواع دستگاههایemg,تعریفemg,کاربرد emg در ارگونومی,محل قرار دادن الکترودها در بدن,نحوه تشکیل سیگنال بازدید…

  • ارزیابی تاثیر باقیمانده کاه و کلش کلزا،شخم و استفاده اضافی از کود نیتروژن بر زراعت پنبه

    ارزیابی تاثیر باقیمانده کاه و کلش کلزا،شخم و استفاده اضافی از کود نیتروژن بر زراعت پنبه,بررسی اثر بقایای گیاهی کلزا،…

  • بررسی کاربردهای اجرایی و نمونه های عملی تزریق با فشار بالا در ایران

    اثر بهسازی بر بافت خاک,بررسی کاربردهای اجرایی و نمونه های عملی تزریق با فشار بالا در ایران,تزریق با فشار بالا,تزریق…

  • مبانی نظری بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

    ارزش ویژه برند,رابطه ارزش ویژه برند ، وفاداری به برند و رضایت مشتریان,رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان,رابطه ارزش…

  • توسعه سیاسی در ایران

    بررسی روند تحول ساختاری توسعه سیاسی در ایران,بررسی موانع ساختاری توسعه سیاسی در ایران,تحولات توسعه سیاسی در ایران,توسعه سیاسی,توسعه سیاسی…

  • مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مفهوم سند انتقال اجرایی

    ارکان تنظیم سند انتقال اجرایی,انواع سند انتقال اجرایی,دانلود مقاله سند انتقال اجرایی,سند انتقال اجرایی در حقوق ایران,شناسایی سند انتقال اجرایی,مشكلات…

  • بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران و جهان

    بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران و جهان,دانلود تحقیق کاشی و سرامیک,صنعت کاشی و سرامیک,صنعت کاشی و سرامیک در…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر ویژگی های فردی بر عملکرد وام گیرندگان در باز پرداخت تسهیلات دریافتی

    رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک,رتبه بندی مشتریان بانک,روشهای اعتبارسنجی مشتریان,سامانه اعتبارسنجی بانک مرکزی,سامانه اعتبارسنجی مشتریان,طبقه بندی مشتریان بانک در اعطای…

  • ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش

    ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش,پیاده سازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی,پیاده سازی…

  • ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی استراتژی CRM

    ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی استراتژی CRM رفتن به سایت…

  • پرسشنامه ارزیابی روش کوپن سهام در راستای خصوصی سازی

    پرسشنامه ارزیابی روش کوپن سهام در راستای خصوصی سازی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی روش کوپن سهام…

  • پاورپوینت طراحی استراتژیهای محصول

    پاورپوینت طراحی استراتژیهای محصول رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت طراحی استراتژیهای محصول فرمت: پاورپوینت(Powerpoint) تعداد اسلاید: 40 اسلاید دسته:…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی پالایشگاه های گاز کشور

    پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی پالایشگاه های گاز کشور رفتن به سایت اصلی دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته…

  • برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران و تلفیق آن در راهبردهای سازمان

    برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران و تلفیق آن در راهبردهای سازمان,تلفیق مدیریت بحران در راهبردهای سازمان,دانلود مقالات…