مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش

ادبیات نظری زیرساختهای مدیریت دانش,ادبیات و مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش,پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش,دانلود مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش,فصل دوم پایان نامه زیرساختهای مدیریت دانش,مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش,مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش
بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش هستید.

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد مقدمه در مقالات و نوشته های مدیریت دانش به طیف وسیعی از عوامل که می توانند بر موفقیت اقدامات مدیریت دانش تأثیر بگذارند، اشاره شده است. محققین و دانشگاهیان هر یک دیدگاه متفاوتی در خصوص مدیریت دانش اتخاذ کرده و گستره ای از راه حل های فناوری تا مجموعه ای از دستورات عملی را در نظر گرفته اند. با این حال هنوز یک چارچوب استاندارد جهانی که جامع و مانع باشد، برای مدیریت دانش وضع نشده است (وبر و همکاران، 2002؛ رابینز تین مونتانا و همکاران، 2001؛ مایر و ریموز، 2003؛ بک‌من، 1998 ).  داونپورت (1998) مؤلفه های اساسی تشکیل دهنده ی مدیریت دانش را عوامل فرهنگی، فرایند عمل، سیاست و فناوری می داند (چانگ منگ یو، 2005). در جای دیگر، وی عوامل مؤثر در مدیریت دانش را شامل پشتیبانی مدیران و تصمیم گیران کلان، وجود استراتژی دانش-محور در سازمان، ایجاد و توسعه ی فرهنگ دانش محوری، ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری و استفاده از راهبرد مدیریت دانش دانسته است. هول سایل و جاش(2000) عوامل مؤثر در مدیریت دانش را شامل فرهنگ، مدیریت، فناوری، سازگاری سازمانی، انگیزه کارمندان و عوامل بیرونی دانسته اند. در مطالعه دیگر که توسط آنان در سال 1997 انجام گرفت. آنان عوامل مؤثر در مدیریت دانش را در سه دسته طبقه بندی کردند: مدیریت، عوامل محیطی و عوامل مربوط به منابع اعم از منابع انسانی و مادی. در اکثر الگوهای مدیریت دانش، به نقش سه عامل فرهنگ سازمانی، عوامل فنی و مدیریت اشاره شده است که به دلیل اهمیت آنها، در این پژوهش به نقش این عوامل در مدیریت دانش پرداخته می شود. عامل فنی (فناوری اطلاعات)  جدیدترین تعریف فناوری اطلاعات كه تعداد كثیری از علما و دانشمندان نظیر اندولسن  (1999)، كمپل  (1999)، ادواردز  (1999)، گرام (1999)، شوبر  (1999)، ویلدسترم  (1999) و … بر آن اتفاق نظر دارند، چنین بیان شده است: “فناوری های اطلاعات شامل محدوده‌ وسیعی از اختراعات و رسانه های ارتباطی است كه سیستم های اطلاعاتی و افراد را به یكدیگر مرتبط می كنند و عبارت-اند از: پست الكترونیكی، كنفرانس صوتی، كنفرانس ویدیویی، اینترنت، نرم افزارها، سخت افزارها و مانند آن. سیستم های اطلاعات و فناوری های اطلاعات غالباً در هم پیچیده هستند و معمولاً برای اشاره به همه آنها، اصطلاح فناوری های اطلاعاتی را به كار می برند (تسانگ ، 2002). فناوری اطلاعات می تواند به عنوان ابزار قدرتمندی عمل كند و ابزارهایی مؤثر و كارآمد برای همه وجوه مدیریت دانش، شامل تسخیر، اشتراك و كاربرد دانش فراهم آورد. مطالعات اخیر نشان می دهند، سازمان هایی كه روی مدیریت دانش سرمایه گذاری می كنند، عموماً برای رسیدن به اهداف خود بر ایجاد زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات تأكید دارند. نظام فناوری اطلاعات با سیستم های اطلاعاتی، فرآیندهای كسب اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات ارتباطی تنگاتنگ دارد. سیستم های اطلاعاتی: “سیستم اطلاعات” به سیستمی گفته می شود كه برای كاربران یك سازمان، داده یا اطلاعات فراهم كند. گروهی از نویسندگان، سیستم اطلاعات را همانگونه كه از نامش پیداست، به عنوان سیستم در نظر گرفته و آن را از دید سیستمی تعریف كرده-اند. آنها معتقدند، سیستم اطلاعات را از نظر فنی می توان به مجموعه ای از اجزای مرتبط با هم تعریف كرد كه اطلاعات را به منظور حمایت از تصمیم گیری و كنترل در یك سازمان، جمع آوری، پردازش، ذخیره و توزیع می كنند (لاودن ، 2000). اصولاً سیستم های اطلاعاتی، قلب اكثر سازمان ها را تشكیل می دهند. در سیستم اطلاعات نیز مانند هر سیستمی، سه فعالیت اصلی انجام می گیرد: ورودی، داده های خام را از درون سازمان سازمان یا محیط بیرون جمع آوری می كند. پردازش، ورودی های خام را به شكل معناداری تبدیل می كند. خروجی، اطلاعات پردازش شده را به افراد ارائه می دهد. در سیستم اطلاعاتی، بازخورد، بسیار ضروری است. بازخورد، اطلاعات را به افراد مناسب در سازمان برمی‌گرداند تا بتوانند، مرحله ورودی را ارزیابی یا تصحیح كنند. مدیریت فناوری اطلاعات: در سال های اخیر در سراسر دنیا هزینه های فناوری اطلاعات در سازمان ها، اعم از كوچك یا بزرگ، خدماتی یا تولیدی، انتفاعی یا غیرانتفاعی، افزایش یافته است. هزینه های خودكارسازی دفتری و خودكارسازی تولید كه شامل رایانه ها، بسته-های كاربردی، توسعه نرم افزارها مطابق با نیاز، ارتباطات، شبكه های رایانه ای و اینترنت است، سرمایه گذاری محسوب می شود و معمولاً به منظور توسعه اثربخشی، افزایش بازدهی، تگهداری و ارتقای جایگاه رقابتی سازمان صورت می گیرند. متأسفانه، سرمایه‌گذاری ها و فناوری اطلاعات همواره نتایج مورد انتظار را به بار نمی آورند. این واقعیت به همراه گام های سریع تغییر در منسوخ شدن فناوری اطلاعات در ابعاد سخت افزار و سكوهای نرم-افزاری، مدیران سازمان ها را وادار می كند تا برنامه ریزی بلندمدت در مدیریت فناوری اطلاعات را مورد توجه قرار دهند (قندهی ، 2004). مدیریت فناوری اطلاعات به معنی توانایی مدیریت برای كنترل، نگهداری و استفاده بهینه از هر كدام از سه جزء بالاست. این كار معمولاً به كمك مهندسین نرم افزار صورت می پذیرد. فرایندهای كسب اطلاعات: داده ها مجموعه ای از واقعیت های مجزا درباره اتفاقات و حوادث هستند. تمام ارگان ها به داده ها احتیاج دارند و برخی صنایع به آن عمیقاً وابسته اند. حفظ و ضبط مدیریت داده ها، لازمه موفقیت آنهاست. داده فقط می گوید، چه اتفاقی افتاده است و هیچ قضاوت یا توضیحی ارائه نمی‌کند. اما اطلاعات، پیغام هایی معمولاً به صورت یك مدرك كاغذی و یا صوتی و تصویری هستند، بر خلاف داده، اطلاعات معنی دارد و در واقع، این داده است كه به اطلاعات تبدیل می شود، وقتی كه معنی و مفهوم‌دار شود. دانش مخلوطی از تجارب، كمیت ها و اطلاعات با رفتاری منظم است كه قالبی برای ارزیابی و یكپارچه كردن و هماهنگ سازی تجارب و اطلاعات ایجاد می كند. دانش یك گام از اطلاعات جلوتر است. به طور قطع، داده ها چه خواسته و چه ناخواسته، در اطراف ما وجود دارند. هنر مدیریت آن است كه داده‌های مورد نیاز را با مفهوم-دار كردن، به اطلاعات تبدیل كند. فرآیندهای كسب اطلاعات نیز همانند فرایندهای كسب دانش عبارتند از: در اختیار گرفتن، ذخیره سازی، پردازش، انتقال و تسهیم. ظهور  در سال 1979، حسابدار سوئدی به نام كارل اریك سیوبی[1] كه بعدها به عنوان یكی از بنیانگذاران علم مدیریت دانش معرفی شد، با پرسشی بزرگ روبرو گردید. دفاتر حسابداری (ارزش دفتری) یكی از شعبه‌های معروف سازمانی كه او در آنجا كار می­كرد، تنها یك كرون ارزش نشان می­داد. در حالی كه ارزش واقعی سازمان، به مراتب بیشتر از این‌ها بود. در این هنگام، وی متوجه شد كه ترازنامه مالی شركت او تنها ارزش دارایی فیزیكی آن را كه شامل چند میز و ماشین تحریر بود نمایش می­دهد و ارزش واقعی سازمان وابسته به شایستگی كاركنان سازمان و چیزی را كه جمع كارمندان سازمان به عنوان یك فكر و مغز جمعی تشكیل می­دادند، وابسته است. سیوبی و دیگران، این یافته را به نام “دارایی فكری” و “دارایی ناملموس” معرفی كرد و آن را در كنار دارایی­های ملموس قرار داد. به این ترتیب، تعداد نوشته ­ها، سمینارها و … در این زمینه رشد كرد و موضوع به طور جدی در دستور كار دانشمندان علم مدیریت و مدیران سازمان­های بزرگ قرار گرفت. در جدول زیر فهرست نخستین حركت­ها و وقایع مهم در رابطه با مدیریت دانش، ارائه می­شود. جدول 2-2: نخستین تلاش­ها در راستای مدیریت دانش سال طرح كننده رویداد 1986 سیوبی / كونراد ترازنامه نامشهود 1986 كارل ویگ ابداع مفهوم مدیریت دانش 1989 شركت­های مشاور مدیریتی بزرگ شروع تلاش­های درونی برای اداره رسمی دانش 1989 ارزش واترهاوس یكی از پیشروها برای تكمیل مدیریت دانش در استراتژی تجاری­اش 1991 بازبینی تجاری هاروارد (نوناكا و تاكوچی) یكی از نخستین مقالات منتشر شده در مورد مدیریت دانش 1991 تام استوارت اهمیت به سرمایه فكری 1993 كارل ویگ یكی از نخستین كتاب­های منتشر شده در مورد مدیریت دانش (اساس مدیریت دانش) 1994 پیتر دراكر منبع دانش 1994 شبكه ارتباطی دانش مدیریت نخستین كنفرانس مدیریت دانش 1994 شركت بزرگ مشاوره پیشرویی كه سرویس­های دانش مدیریت را به مشتری­ها پیشنهاد كرد 1995 استنفورد پال رومر دانش به عنوان منبع بی­پایان 1995 نوناكا و تاكوچی كتاب شركت دانش آفرین 1995 دروتی لئونارد بارتون كتاب سرچشمه­های دانش 1996 انواع شركت­ها و شغل­ها انفجار پر سر و صدای الحاق­ها و فعالیت­ها  واتسون[2] (2002) در کتاب خود به سه مرحله مشخص در تمدن بشری و چهارمین مرحله­ای که اخیراً مطرح شده است، اشاره می­کند که عبارتند از عصر کشاورزی، عصر صنعت و عصر اطلاعات که در اواخر قرن بیستم آغاز شد. وی پیش­بینی می­نماید که قرن بیست­و­یکم شاهد توسعه جوامع بر مبنای ایده­ها و خلاقیت باشد (واتسون، 2002). نخستین بار در سال 1986 کارل ویگ در کتاب خود از مدیریت دانش نام برد، اما قبل از وی پیتر دراکر، تافلر و سایرین نیز به طور ضمنی ظهور این پدیده را بشارت داده ­بودند (ویگ[3],1997). [1]. Karl-Erik Sievby [2]. Watson R T. [3] . Wiig K M فهرست مطالب 2-1-مقدمه 10 2-2- مدیریت دانش 10 2-4-مدیریت دانش چیست؟ 26 2-4-1-انتقادات وارد بر مدیریت دانش 27 2-4-2- تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش 29 2-4-3- تكامل مدیریت دانش 31 2-4-4- ظهور مدیریت دانش 32 2-4-5-فرآیند تكامل مدیریت دانش 33 2-4-6-چرخه مدیریت دانش 37 2-4-6-1-تولید دانش 37 2-4-6-2-جمع‏آوری دانش 42 2-4-6-3- الگوبرداری 44 2-4-6-4- دسته‏بندی دانش 46 2-4-6-5- ذخیره دانش 46 2-4-6-6- انتشار دانش 50 2-4-6-7- بکارگیری دانش 54 2-4-6-8- یکپارچگی دانش 54 2-6- زیرساخت‌های مدیریت دانش 77 2-6-1-عامل فنی (فناوری اطلاعات) 78 2-6-2- عامل فرهنگ سازمانی 80 2-6-3- حمایت مدیریت 82 2-6-4-حس تعلق سازمانی 83 2-6-5- مشاركت در تصمیم گیری 83 2-6-6- عامل مدیریتی 83 2-6-7- فناوری‌های مدیریت دانش 84 2-6-8- مدیریت محتوا 85 2-6-9- طبقه بندی دانش 87 2-6-10- گروه افزار 87 2-6-11- گروه های تسهیم تجربه آن لاین 89 2-6-12- پورتال های سازمانی 90 2-6-13- تحلیل و طراحی شبكه اجتماعی(اس. ان. ای) 92 2-6-14- یادگیری الكترونیك 93 2-6-15- داستان گویی و حكایات 94 2-6-16- ابزارهای بی سیم برای انتقال دانش 94 2-6-17- سیستمهای مدیریت نوآوری و ایده 95 2-6-18- تركیب ابزارها و فناوری های مدیریت دانش 96 2-6-18- سیستم‌های خبره 98 منابع و ماخذ

  • بررسی روشهای تعیین تراوایی و مقایسه نتایج با تراوایی مغزه

    بررسی روشهای تعیین تراوایی و مقایسه نتایج با تراوایی مغزه,تخمین تراوایی با اطلاعات مغزه,تخمین تراوایی با داده های لاگهای مختلف,تراوایی…

  • بررسی برداشتهای متفاوت و بعضا مغرضانه در مورد مسایل حقوقی زنان

    برداشتهای متفاوت در مسایل حقوقی زنان,بررسی برداشتهای متفاوت و بعضا مغرضانه در مورد مسایل حقوقی زنان,دانلود پایان نامه رشته حقوق,مسایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بحران های بانکی

    ادبیات نظری بحران های بانکی,ادبیات و مبانی نظری بحران های بانکی,پیشینه تحقیق بحران های بانکی,دانلود مبانی نظری بحران های بانکی,فصل…

  • صلاحیت محاکم در رسیدگی به جرایم اطفال

    fileina,انجام پروژه و پایان نامه,بزهکار,جرایم اطفال,جرم شناسی,خرید مقاله و تحقیق رشته حقوق,دانلود مقاله صلاحیت محاکم در رسیدگی به جرایم اطفال,سیستم…

  • ابطال رای داوری تجاری در ایران و حقوق بین الملل

    ابطال رأی داوری تجاری,ابطال رأی داوری تجاری در حقوق ایران,ابطال رأی داوری تجاری در مقررات داوری آنسیترال,ابطال رای داوری تجاری…

  • مبانی نظری علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

    ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی,ارزش ویژه برند,ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت,عوامل موثر بر ارزش ویژه برند,عوامل موثر بر…

  • پروپوزال ارزیابی مقایسه ای حجاب زنان در فقه شیعه و اهل کتاب

    احکام حجاب در ادیان اهل کتاب,احکام حجاب در فقه امامیه,پروپوزال ارزیابی مقایسه ای حجاب زنان در فقه شیعه و اهل…

  • کتاب فناوری اطلاعات در مدیریت- دگرگونی سازمان ها در اقتصاد دیجیتالی

    کتاب فناوری اطلاعات در مدیریت- دگرگونی سازمان ها در اقتصاد دیجیتالی رفتن به سایت اصلی کتاب فناوری اطلاعات در مدیریت-…

  • تحقیق تاب آوری و شکنندگی در صنعت بانکداری

    تحقیق تاب آوری و شکنندگی در صنعت بانکداری رفتن به سایت اصلی عنوان: تحقیق تاب آوری و شکنندگی در صنعت…

  • چارچوب نظری تعارض نقش

    چارچوب نظری تعارض نقش رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری پایان نامه مدیریت چارچوب نظری تعارض نقش     *…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش

    نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش رفتن به سایت اصلی نمونه سوالات آزمون استخدامی…

  • برخی نتایج دوگانگی برای مسائل برنامه ریزی غیرخطی نامعلو

    برخی نتایج دوگانگی برای مسائل برنامه ریزی غیرخطی نامعلو بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام برخی نتایج…

  • پروپوزال بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش

    استقرار مدیریت دانش در شرکتها,استقرار مدیریت دانش در شرکتهای فعال شهید رجائی,پروپوزال بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش,پروپوزال تاثیر…

  • ملاحظات خاص ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی و روشهای کنترل آن در پروژه های عمرانی

    ملاحظات خاص ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی و روشهای کنترل آن در پروژه های عمرانی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پایان نامه مهندسی برق گرایش قدرت با عنوان مدل سازی ترانسفورماتور planar

    بررسی تلفات در سیم پیچ,پایان نامه مهندسی برق گرایش قدرت با عنوان مدل سازی ترانسفورماتور planar,ترانسفورماتور,ترانسفورماتور planar,ترانسفورماتورهای ایده آل,دانلود پایان…